Hodnotenie úrovne detí v kognitívnej oblasti
Edukačnými aktivitami boli deti vedené k tomu, aby sa vedeli predstaviť, zaujať postoj k členom rodiny. Vychádzkami do okolia cvičili orientáciu v tesnej blízkosti domova a MŠ, postoj k domovu dokážu vyjadriť rôznymi umeleckými výrazovými prostriedkami. Na základe viaczmyslového vnímania dokážu určiť časti tela a niektoré životne dôležité orgány. Vedia zaujať pozitívny postoj k svojmu zdraviu a rozlíšiť príčiny možného poškodenia zdravia pri zakázanej manipulácii s niektorými predmetmi. Poznajú základné dopravné značky, vedia zdôvodniť význam dodržiavania pravidiel cestnej premávky vzhľadom na bezpečnosť. Prostredníctvom rôznych námetových a konštruktívnych hier vedia napodobniť prácu rodičov, chápu význam práce na základe rozmanitých pracovných činností. Zvládnu vykonávať jednoduché operácie v číselnom rade od 1 do 10, poznajú niektoré rovinné a priestorové geometrické tvary. Používajú spisovnú podobu štátneho jazyka, vedia počúvať s porozumením a komunikovať jednoduchými vetnými konštrukciami. Na základe priameho alebo sprostredkovaného pozorovania dokážu rozlíšiť ročné obdobie, zvieratá, kvety, stromy a zložky neživej prírody. Zvládnu sa orientovať v časových vzťahoch jedného dňa, týždňa, roka v spojení s konkrétnymi činnosťami. Vedia, že naša vlasť je Slovenská republika, poznajú niektoré miestne aj štátne symboly, navštívili viaceré významné miesta nášho mesta.
Hodnotenie úrovne detí v sociálno-emocionálnej oblasti
Prostredníctvom rôznych aktivít a prosociálnych hier si deti dokážu uvedomiť a uplatniť vlastnú jedinečnosť a vlastné nápady. Vedia pozdraviť, poďakovať, požiadať o pomoc a komunikovať prijateľným spôsobom. V rôznych činnostiach zvládnu ohodnotiť svoje schopnosti, uplatniť a rešpektovať návyky kultúrneho správania. Slovnú zásobu uplatňujú vzhľadom na obsahový kontext, dokážu tvoriť jednoduché rýmy a opisné hádanky. Deti sú schopné zapamätať si a prednášať krátke literárne útvary, reprodukovať ľudové aj autorské rozprávky, vnímať bábkové a iné divadlo. Majú záujem experimentovať s vlastnosťami farieb, používať tvorivo rôzne výtvarné a pracovné techniky, vnímať a pozorovať krásu umeleckých diel. Vedia sa zapojiť do skupinovej hry, uplatniť tvorivosť v hre, pochopiť jej rôznorodosť. Dokážu spievať v rozsahu kvinty, sexty, rytmizovať piesne hrou na tele alebo na detských nástrojoch.
Hodnotenie úrovne detí v oblasti perceptuálno – motorickej
V perceptuálno-motorickej oblasti si deti rozvíjali hrubú, jemnú motoriku, učili sa orientovať v priestore, ovládajú základné lokomočné pohyby a postoje, poznajú a správne v praxi vedia použiť ich názvy, dokážu manipulovať s rôznym náčiním, pohybovať sa na rôznom náradí, správnym vedením vedia dodržiavať zvolené pravidlá, dokážu spolupracovať a byť tolerantní.
Pri realizácii výtvarných a pracovných činností so správnym držaním tela, kresbou uvoľnenou rukou boli vedené k udržiavaniu poriadku, čistoty a hlavne k rozvoju výtvarnej a technickej tvorivosti. Prostredníctvom nácviku a následnej realizácie rôznych hudobno-pohybových činností majú rozvinutý zmysel pre rytmus, vedia uplatniť rôzne tanečné prvky, dokážu pohotovo reagovať na zmenu tempa hudobného sprievodu.
S výsledkami práce v perceptuálno-motorickej oblasti sa deti predstavili rodičom aj verejnosti na vystúpeniach pri príležitosti osláv Mikuláša, Vianoc aj Dňa matiek.
V súlade s NPPO (Národný program boja proti obezite) sme vo zvýšenej miere realizovali s deťmi rôzne relaxačné, športové a pohybové aktivity s využitím množstva zaujímavých a netradičných pomôcok (trampolína, relaxačné lopty, detský trenažér, rovnovážny had, vario-play...), ktoré MŠ získala zapojením sa do projektu: Máme radi pohyb. Všetky zrealizované aktivity detí v spolupráci s učiteľkami, rodičmi sú zdokumentované na fotografiách a DVD.
o) Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení (§ 2 ods. 1 písm. o).
SILNÉ STRÁNKY
Ø vysoká odbornosť pedagogických zamestnancov
Ø dobrá úroveň pripravenosti detí na ZŠ
Ø tvorivosť, aktivita a flexibilita pedagogických zamestnancov
Ø dobré medziľudské vzťahy
Ø záujem o vzdelávanie zamestnancov
Ø uplatňovanie inovačných metód v praxi
Ø dobrá spolupráca s rodičmi, ZŠ, ZUŠ a inými inštitúciami
Ø podpora zriaďovateľa
Ø zapájanie sa do projektov
|
SLABÉ STRÁNKY
Ø nedostatočné finančné ohodnotenie pedagogických zamestnancov
Ø nízka úroveň ovládania práce s PC
Ø znečisťovanie exteriéru MŠ mládežou zo sídliska vo večerných hodinách
|
PRÍLEŽITOSTI
Ø dobré podmienky pre zaškolenie detí
Ø možnosť kontinuálneho vzdelávania
|
RIZIKÁ
Ø nedostatok finančných prostriedkov
|
II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:
c) Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom (§ 2 ods. 2 písm. c)
d) Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v škole podieľajú
- s rodičmi - vzájomné rozhovory o deťoch – poskytovanie spätnej väzby, realizácia spoločných prác určených na výstavku , spoločné aktivity: Mikuláš, vianočné besiedky ,benefičný koncert ,karneval, ukážka edukačných aktivít detí rodičom, koncoročný výlet, pomoc pri úprave MŠ, pomoc pri riešení materiálneho zabezpečenia finančnými príspevkami - 2x ročne
- so zriaďovateľom – snaha zabezpečiť včas všetky materiálno – technické nedostatky, ústretovosť v poskytovaní finančných prostriedkov na zakúpenie moderných didaktických pomôcok pre deti a pedagogických zamestnancov, podpora ďalšieho vzdelávania pedag. zamestnancov hradením nákladov spojených s účasťou na školení
- so základnou školou M. Medveckej - účasť detí na vyučovaní v I. ročníku ZŠ, zápis detí do ZŠ s rodičmi a uč. MŠ, ukážka edukačných aktivít detí v prítomnosti učiteliek z I. ročníka ZŠ
- Oddelenie školstva, kultúry a mládeže – návšteva kultúrnych akcií organizovaných na území mesta, prepožičanie miestností na podujatia MŠ – karneval, pracovné stretnutia učiteliek, poradenstvo
- s detskými lekárkami – odborné poradenstvo a komunikácia
- so stomatológom – odborné poradenstvo
- s logopédkou – logopedická depistáž,, prevencia a rozvoj fonologického sluchu detí
- s CPPPaP v Trstenej– testy školskej zrelosti, odborné poradenstvo, reedukačné cvičenia
- s ABC – súkromné centrum špeciálno- pedagogického poradenstva – odborné poradenstvo pre rodičov
- so ZUŠ – koncerty pre deti v materskej škole, v spoločenskej sále, výtvarný krúžok
- s Mestským centrom voľného času - krúžková činnosť: anglický jazyk, disco tance, spevácky krúžok, mažoretky
- so ZUŠ Nižná – tanečný odbor v MŠ.