S p r á v a
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach
Materskej školy Medvedzie 138 , 02744 Tvrdošín
za školský rok 2020/2021.
Predkladá:
Mgr. Monika Lajmonová
RMŠ
Prerokované na pedagogickej rade školy dňa 31.08.2021
Vyjadrenie rady školy:
Rada školy odporúča zriaďovateľovi
Mesto Tvrdošín
s c h v á l i ť
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
MŠ Medvedzie 138 za školský rok 2020/2021
................................................
Mgr. Martina Kováčová
predseda Rady školy pri MŠ Medvedzie 138
Stanovisko zriaďovateľa:
Mesto Tvrdošín
s ch v a ľ u j e
Správu o výsledkoch a podmienkach
výchovno-vzdelávacej činnosti
MŠ Medvedzie 138
za školský rok 2020/2021
......................................................
Ing. Ivan Šaško
primátor
Východiská a podklady:
Správa je vypracovaná v zmysle:
S p r á v a
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach
Materskej školy Medvedzie 138, 02744 Tvrdošín
za školský rok 2020/2021
I.
Základné identifikačné údaje o škole:
1. Názov školy: Materská škola |
2. Adresa školy: MŠ Medvedzie 138, 02744 Tvrdošín |
3. telefónne číslo: 0435322798 |
4. Internetová adresa: msts2.webnode.sk emailová adresa: msmedvedzie@gmail.com
|
5. Zriaďovateľ: Mesto Tvrdošín, Trojičné námestie 185/2, 02744 Tvrdošín |
Vedúci zamestnanci školy:
Meno a priezvisko |
Funkcie |
Mgr. Monika Lajmonová |
riaditeľ školy |
Lýdia Žuffová |
zástupca školy |
Mária Dedinská |
vedúca ŠJ |
Údaje o Rade školy
Rada školy pri MŠ Medvedzie 138, Tvrdošín bola ustanovená v zmysle § 24 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov po voľbách dňa 30.10.2012.
Funkčné obdobie začalo dňom 27.10.2016 na obdobie 4 rokov. Funkčné obdobie orgánu školskej samosprávy je podľa § 24 ods. 16 zákona NR SR č. 596/2003 Z. z. štyri roky a končí dňa 26.10.2020. Funkčné obdobie Rady školy bolo predĺžené z dôvodu výnimočného stavu pre ochorenie COVID 19.
Členovia rady školy:
P.č. |
Meno a priezvisko |
Funkcia |
Zvolený /delegovaný/ za |
1. |
Mgr. Martina Kováčová |
predseda |
- pedagogických zamestnancov |
2. |
Helena Pajunková |
podpredsada |
- pedagogických zamestnancov |
3. |
Mgr. Roman Mojš |
člen |
delegovaný zriaďovateľom - poslanec MZ |
4. |
Marta Skurčáková |
člen |
delegovaný zriaďovateľom - poslanec MZ |
5. |
Mgr. K. Šaradinová |
člen |
delegovaný zriaďovateľom |
6. |
Bc. Tatiana Hreusová |
člen |
delegovaný zriaďovateľom |
7. |
Katarína Chomová |
člen |
- nepedagogických zamestnancov |
8. |
Mgr. Pavol Danko |
člen |
- rodičov |
9. |
Mgr. Lucie Gejdošová |
člen |
- rodičov |
10. |
Mgr. Renáta Kováčová |
člen |
- rodičov |
11. |
Jana Gondová |
člen |
- rodičov |
Stručná informácia o činnosti Rady školy za školský rok 2020/2021:
Rada školy nezasadala v školskom roku 2020/2021 vzhľadom k skutočnosti so šírením ochorenia COVID 19 ani raz.
Údaje o deťoch v MŠ za školský rok 2020/2021
počet tried : 10
počet prihlásených detí: 209
počet detí zo ŠVVP: 2
Údaje k 31. 6. 2021
Z počtu 58 predškolákov bolo prijatých do základnej školy 50 detí, 8 detí má odloženú povinnú školskú dochádzku.
Údaje o počte zamestnancov
Materská škola |
Počet |
Zariadenie školského stravovania |
Počet |
zamestnanci MŠ |
28 |
zamestnanci ZŠS |
7 |
Z toho PZ* |
22 |
Z toho |
|
Z počtu PZ |
|
- vedúca ZŠS |
1 |
- kvalifikovaní |
21 |
- kuchárky |
6 |
- nekvalifikovaní |
1 |
|
|
- dopĺňajú si vzdelanie |
1 |
|
|
Z toho NZ** |
6 |
|
|
Z počtu NZ |
|
|
|
- upratovačky |
5 |
|
|
- práčka |
1 |
|
|
*PZ pedagogický zamestnanec, ** NZ nepedagogický zamestnanec
Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy
Forma vzdelávania |
Počet vzdelávaných |
Priebeh vzdelávania/počet |
||
Ukončilo |
pokračuje |
Začalo |
||
Aktualizačné vzdelávanie |
22 |
22 |
0 |
0 |
Inovačné vzdelávanie |
0 |
0 |
0 |
0
|
Kvalifikačné vzdelávanie |
1 |
0 |
1 |
0 |
Funkčné, inovačné vzdelávanie |
1 |
0 |
1 |
0 |
Adaptačné vzdelávanie |
2 |
2 |
0 |
0 |
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti
Údaje o aktivitách organizovaných školou |
Údaje o aktivitách, do ktorých sa škola zapojila |
|
|
- športové aktivity v rámci Národného programu: „Boj proti obezite a nadváhe detí“
|
-aktivity na dopravnom ihrisku v súlade so zapojením MŠ do projektu Nadácia Volkswagen |
- návšteva historického kostolíka na cintoríne |
- aktivity v projekte Otvorme im spoločný svet |
- pravidelná logopedická prevencia s logopédkou |
- podporné programy pre deti |
- Mikuláš v MŠ, vianočné besiedky |
|
- nadštandardná aktivita s psychológom v MŠ |
|
- fašiangový karneval |
|
- návšteva požiarnikov, exkurzie |
|
- rozlúčka s predškolákmi |
|
- „Oslavy MDD“ – hry detí na ihrisku |
|
Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená
MŠ je zapojená do projektu Vzdelávanie pedagogických zamestnancov MŠ ako súčasť reformy vzdelávania.
MŠ uplatňuje vo výchovno-vzdelávacom procese prvky projektu „Združenie Orava“ – (štyri učiteľky majú certifikát) prvky Národného programu „Boj proti obezite a nadváhe detí“
MŠ sa zapojila do projektu: Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II, Nadácia Volkswagen – 1000 €, Mliečny program pre školy, Školské ovocie.
Údaje o priestorových a materiálnych podmienkach školy
Materská škola je umiestnená v 4 účelových budovách. V MŠ Medvedzie 138 sú v dvoch prízemných budovách umiestnené triedy od I. až po V. triedu. Do budovy, v ktorej sú umiestnené I. a II. trieda sa vchádza vstupnou chodbou a šatňou do tried so spálňou, umyvárňou a sociálnym zariadením. V druhej budove, v ktorej sú umiestnené triedy III., IV., V. sa vchádza osobitne do každej triedy vstupnou chodbou so šatňami cez umyvárne do tried so spálňami, príručnými skladmi a kuchynkami. V tretej budove sa do prízemnej budovy, v ktorej sú umiestnené triedy VI., VII., VIII., IX. vchádza osobitnými vchodmi cez šatne do tried so spálňami a sociálnym zariadením a skladmi. V štvrtej budove v Krásnej Hôrke je umiestnená X. heterogénna trieda. Budova je účelová, priestranná, so spálňou, šatňou, sociálnym zariadením a kuchynkou, ktorá slúži na vydávanie jedál. Trieda má samostatnú spálňu, šatňu a sociálne zariadenie.
V hospodárskej budove je na prízemí umiestnená kuchyňa, sklady potravín, riaditeľňa, kancelária vedúcej ŠJ, priestory pre personál a sociálne zariadenia. Na poschodí je práčovňa, sušiareň, žehliaeň, sklad bielizne, sklad UP a sociálne zariadenia. V pivničných priestoroch sú sklady potravín, škrabka a výmenná stanica teplovodného rozvodu.
Súčasťou materiálno-technického vybavenia materskej školy je detská a odborná literatúra, učebné zdroje - učebné pomôcky, telovýchovné náradie a náčinie, hudobné nástroje, výpočtová a didaktická a audiovizuálna technika, spotrebný materiál. K štandardnému a nezastupiteľnému vybaveniu patria aj hračky a nábytok pre deti (stoly, stoličky a zariadenie triedy, ležadlá), ktorý rešpektuje antropometrické požiadavky (výška, veľkosť...).
Okolie MŠ tvorí veľká neoplotená záhrada pri triedach I. – V. a pri budove s triedami VI. – IX. sa nachádza oplotený Detský park.
Vykurovanie materskej školy je zabezpečované firmou KOMTERM a zásobovanie pitnou vodou je z mestského vodovodu.
Údaje o finančnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy
Materiály a údaje o finančnom zabezpečovaní MŠ Medvedzie 138, Tvrdošín sú spracovávané na finančnom oddelení Mestského úradu v Tvrdošíne.
Príspevok zákonného zástupcu v zmysle VZN č. 3/2020 o výške príspevku a spôsobe jeho platby na čiastočnú úhradu nákladov v školách a školských zariadeniach v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Tvrdošín:
PRÍJEM:
použité na:
2. polrok šk. roka = 9 975,00 €
POUŽITÉ NA :
Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok
Strategický cieľ :
VVP bola zameraná na plnenie úloh a cieľov v súlade so Štátnym vzdelávacím programom, s Pedagogicko - organizačnými pokynmi (POP ) na šk. rok 2020/2021. Do VVP počas šk. roka sme zaraďovali aj aktivity v súlade s Národným programom boja proti obezite (NPPO) zamerané na aktívny pohyb detí a zdravú výživu. Vo VVP sme realizovali prvky z projektov Združenie Orava (IOWA), Krok za krokom. Uplatňovali sme stratégie na podporu rozvoja osobnostných a sociálnych kompetencií detí s rešpektovaním prvkov Dohovoru o právach dieťaťa.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení
SILNÉ STRÁNKY
|
SLABÉ STRÁNKY
|
PRÍLEŽITOSTI
|
RIZIKÁ
|
II. Ďalšie informácie o škole, ktoré môže správa obsahovať:
—————